Praca, szczególnie ta biurowa, wymaga zastosowania odpowiedniego dress code’u. Podstawą w tym przypadku jest schludny i elegancki ubiór, który zapewni wzorową aparycję, na którą z pewnością zwróci uwagę każdy klient i kontrahent. Elementem formalnej stylizacji do pracy może być również ciekawa biżuteria. Jednak w przypadku błyskotek niezwykle istotny jest umiar i odpowiedni dobór naszyjnika, kolczyków i bransoletki, czy pierścionków do okazji. Poznaj już dziś zasady, którymi warto się kierować i nasze propozycje biżuterii, która idealnie sprawdzą się do pracy. Nasz artykuł z pewnością ułatwi Ci dobór błyskotek do biznesowej stylizacji, a efekt tego połączenia sprawi, że będziesz prezentować się kobieco, atrakcyjnie i bardzo profesjonalnie.
Delikatna biżuteria jako element dress-code’u
Biżuteria do pracy powinna charakteryzować się kilkoma cechami. Przede wszystkim musi być delikatna i subtelna. Stonowany zestaw klasycznego srebra lub złota sprawdzi się doskonale. Naszyjniki czy kolczyki nie powinny nadmiernie rzucać się w oczy i być nachalne w odbiorze. Wybrana biżuteria nie może prowokować. Modele mocno ozdobne i krzykliwe warto zostawić sobie na imprezę lub na randkę. Co ważne, naszyjnik, kolczyki czy bransoletki powinny do siebie doskonale pasować i tworzyć spójną całość, nie tylko pod względem koloru, ale również stylu.
Zachowaj elegancje i szyk
Przyjęło się, że najlepszym wyborem do pracy jest srebrna biżuteria, która pasuje niemal do każdej stylizacji. Jest nieco mniej oficjalna niż złota, jednak kobieta nosząca srebro będzie zawsze postrzegana jako elegantka preferująca ponadczasową klasykę. Wiele osób zastanawia się, czy każdy model biżuterii sprawdzi się do pracy. Z pewnością tak, pod warunkiem, że zachowamy umiar. Kolczyki powinny być delikatnie zdobione, a długie i wiszące wersje zdobione wieloma połyskującymi kamieniami warto wybrać na bal lub wieczorny event. Ta sama zasada dotyczy bransoletek i naszyjników.
Jedną z najpopularniejszych propozycji do pracy jest naszyjnik celebrytka, uwielbiany przez gwiazdy znane z czerwonego dywanu. Jest to rodzaj cienkiego łańcuszka z delikatnymi przywieszkami, które podkreślają urok i dodają elegancji każdej stylizacji. To prawdziwa, ponadczasowa klasyka, która pomimo zmieniających się trendów nigdy nie wyjdzie z mody.
Zasady dotyczące wyboru biżuterii do pracy
W przypadku biżuterii przeznaczonej do pracy powinniśmy wyznawać zasadę – im mniej, tym lepiej – co z pewnością spodoba się każdej wielbicielce minimalizmu. Formalny i elegancki dress code powinien być uzupełniony subtelną biżuterią. Zdecydowanie liczy się również komfort i wygoda. Oznacza to, że bransoletki z dużymi kamieniami mogą ciągle obijać się o biurko, co nie tylko może powodować ich szybsze zniszczenie i uszkodzenie, ale także wywołać dyskomfort podczas pracy. Co do pierścionków, tutaj zdania są podzielone, jednak w przypadku wykonywania biurowych obowiązków zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem będzie założenie maksymalnie dwóch pierścionków.
Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z drobnych kwestii, które mają ogromne znaczenie w kontaktach z klientami. Zbyt duże i nachalne kolczyki i naszyjniki mogą rozpraszać kontrahentów, a także mocno przeszkadzać w pracy innym pracownikom np. ze względu na drażniące dźwięki obijających się o siebie kamieni, czy wiszących elementów, z których składają się kolczyki. Jednym słowem – wybrana biżuteria do pracy powinna być bezszelestna. Zrezygnujmy również z biżuterii składającej się z rzemyków lub plastikowych elementów w intensywnych kolorach. Są to modele o charakterze festiwalowym i wakacyjnym, przez co nie do końca pasują jako element eleganckiego dress code’u.